حَضرَتِ آب

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم ...... «و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

جامانده

/ بازدید : ۱۸۹

با حـ ـسـ یـ ـن

 

شد مانع نشستنم بر خاک راه خویش

خاکم به سر که قدر غباری نداشتم...

 

وحشی بافقی

 

درست که دولت مانع شد. درست که بیماری کرونا باعث این تصمیم شد. درست که من حضور در راه پیمایی اربعین رو به خاطر این تصمیم جایز نمی دونستم اصلا و اگر هم فرصتی پیش میامد برای رفتن، مکی رفتم و اگر هم کسی رفت کارش رو شرعا حرام می دونستم و التماس دعایی نداشتم بهش بگمو نرفتن رو تکلیف می دونستم، اما در اصل اصل اصلش این بیماری و این همه گیری ویروس و این تصمیمات و این محروم شدم ها، ناشی از عمل و گناهان خود ماست. این بیماری بلاست. دستورالعمل ها و رعایت بهداشت و ... به جای خودش، اما "استغفار" هم خیلی لازمه. همهمون باید طلب بخشش کنیم از خداوند متعال. 

 

پ.ن. 1: خیلی دلم می خواست با این بیت طرحی اربعینی بزنم. اما حوصله نکردم. شاید بعدتر شد. تا خدا چی بخواد.

پ.ن. 2: در نسخه ای که من دارم و در اینترنت مصرع اول به این صورت ذکر شده: "شد مانع نشستنم از خاک راه خویش". یعنی مانع از نشستنم شد. اما در ذهن من "بر" ملموستر، زیباتر و حتی شاید درست تر میاد. برای همین اینطور نوشتم اما جایی ندیدم.

 

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
اینجا کسی می نویسد در "همه چیز" به "غایت" "ناتمام"...

+

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم
«و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب
موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم

کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟
و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم

گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد
ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم»

قاسم صرافان
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان