حَضرَتِ آب

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم ...... «و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

سهم ما از محرم

/ بازدید : ۲۰۶

یا حـ سـ ـیـ ـن

 

آیا از عاشورای حسین (ع) و از کربلای حسین (ع) سهمی داشته ام؟

وارث، قرابت می خواهد. قرابتی بدون حائل و بدون مانع*. فرزندی که قاتل پدر باشد، ارث نمی برد. فرزندی که کافر باشد ار مسلمان ارث نمی برد. آیا من حسین (ع) را نکشته ام؟ آیا من از آنچه فهمیده ام، چشم نپوشیده ام و کفر نورزیده ام؟

اگر من به ولایت حسین (ع) نرسیدم، اگر ابوت** [پدری] اولیاء را نخواستم؛ اگر فرزند دنیا و یا بدتر، بنده دنیا شدم و دین در وجود من شکل نگرفت و تنها بر زبانم نشست***، آیا با حسین (ع) قرابتی دارم؟ آیا از عاشورا ارثی می برم و سهمی می گیرم؟

 

کتاب وارثان عاشورا صفحه 254/ مرحوم علی صفائی حائری (عین صاد) 

 

* به شرایطی اشاره دارد که در اسلام برای ارث بردن مطرح شده است. ایشان لایه های دیگری از این حکم فقهی را نشان می دهند.

** انا و علی ابوا هذه الامه (پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله)) / من و علی پدران این امتیم

*** الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم؛ یحوطونه مادرَّت معایشُهم ، فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون (سیدالشهدا (ع))/ 

مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد؛ تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند

 

۱
عین الف
۰۵ شهریور ۰۰:۵۵

سلام علیکم

ان شاء الله بتوانیم از این تذکرات بهره بگیریم.

خدا خیر فراوان نصیبتان کند!

پاسخ :
سلام.
سلامت باشید. ان شا الله نقل کننده خودش بی نصیب نمونه:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
اینجا کسی می نویسد در "همه چیز" به "غایت" "ناتمام"...

+

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم
«و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب
موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم

کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟
و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم

گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد
ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم»

قاسم صرافان
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان