حَضرَتِ آب

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم ...... «و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

خوب است که شه دور و بری داشته باشد...*

/ بازدید : ۲۵۰

یا رئوف

 

هیچوقت زیارت خلوت دوست نداشتم. می دونم کمی غریب ه این حرف ولی واقعیت داره... آدم اهل شلوغی و جاهای شلوغ نیستم. اما تو حرم اهل بیت دلم می خواست تو شلوغی ها گم بشم. من تو حرم خیلی از وقتم رو به تماشا کردن زائرها و عاشق ها می گذرونم. به دیدن اون ها که سیم دلشون وصل شده ... دلتنگند ... غصه دارن ... حاجت دارند ... خیلی از اینها رو تو صحن ها می بینی که ذل زدن به گنبد...  یه گوشه ای نشستن و با آقاشون، وسط اون شلوغی ها، خلوت کردند... گاهی میرم کنارشون یا نزدیکشون می شینم ... چون مطمئنم آقا داره اونجا رو نگاه می کنه... همه جا اینجور آدم ها پیدا می شن، توی همه حرم ها، اما حرم امام رضا و مخصوصا حیاط گوهرشاد، این آدم ها زیادترند...

 

:::

هیچوقت زیارت خلوت دوست نداشتم. برای همین تو این ایام کرونا وقتی حرم رو نشون می داد، دلم خیلی می گرفت... این روزها هم که صحن ها باز شدن و کمی رفت و آمد هست، حرم خلوت ه... می دونید؟ سلطان باید دور و بری داشته باشه، سلطان باید سرش شلوغ باشه...

 

:::

امروز یاد یک شعر زیبا افتادم. از علی اکبر لطیفیان. چند بیتش رو می نویسم، کاملش رو اینجا بخونید:

 

خوب است که عاشق جگری داشته باشد
آشفتگی بیشتری داشته باشد

 

سر می زنم آنقدر به در، تا بِگشایی
خوب است گدا هم هنری داشته باشد...

تو سمت گدا پشت کنی، بهتر از این است
که چشم، به دستِ دگری داشته باشد...

از دور خودت، دور مکن چند گدا را
خوب است که شه دور و بری داشته باشد...

 

:::

شعر این تصویر نوشته قدیمی هم از قاسم صرافان ه. شعری بسیار زیبا. از اون هم چند بیت می نویسم کاملش رو اینجا بخونید:

قل اعوذ برب عاشق‌ها ... مَلِک الناس، الهِ عاشق‌ها
قل اعوذُ ... از اینکه دنیا را، بزند آتش آهِ عاشق‌ها

لبِ ذهن مرا قلم می‌دوخت، واژه‌ بر روی کاغذم می‌سوخت
آخر اسم مقاله‌ام این بود: «عاشقی از نگاه عاشق‌ها»

ای خدایی که اهل اسراری، که به پروانه‌ها نظر داری
که خودت عاشقی، خبر داری، از دلِ بی‌پناه عاشق‌ها...

 

:::

میلاد امام رئوف، امام رضای ما مبارک باشه ای شا الله. این هم یک حدیث زیبا از آقامون:

 

لا تَدَعُوا الْعَمَلَ الصَّالِحَ وَ الاجْتِهادَ فی الْعِبادَةِ إِتِّکالًا عَلی حُبِّ آل مُحَمَّدٍ لا تَدَعُوا حُبَّ آلَ مُحَمَّدٍ و التَّسْلِیمَ لأمْرِهِمْ إِتِّکالًا عَلی الْعِبادَةِ فَإِنَّهُ لا یقْبَلُ أَحَدُهُما دُوْنَ الآخَرِ.

کار شایسته و کوشش در عبادت را با تکیه بر محبّت آل محمد رها نکنید و محبّت آل محمد و تسلیم نسبت به امر آنان را با تکیه بر عبادت وا مگذارید زیرا یکی از آن دو بدون دیگری پذیرفته نخواهد شد.

 

فقه الرضا علیه السلام، ص ۳۳۹

۵
عین الف
۱۳ تیر ۲۰:۳۱

سلام علیکم

عیدتان مبارک!

سپاس بابت مطلب و شعرهای زیبا و دوچندان بابت حدیث. خدا خیر فراوان نصیبتان کند!

پاسخ :

سلام :)

عید شما هم مبارک باشه :)

 

ان شا الله شما هم در دنیا و آخرت خیر ببینید :)

///ه امیری
۱۴ تیر ۲۰:۴۱

بسم الله

سلام و رحمت 

یه بزرگی میگفت به تعداد زائرها توی حرم امام وجود داره حالا دوست دارید حرم خلوت باشه یا شلوغ ؟؟

تو خونه خدا قرار عاشقانه گذاشتن یه حال دیگه است وای از وقتی که اون خونه گوهرشاد باشه دیگه نگفتنی میشه اون تصویرا و دلربایی های معشوق از عاشق سرگشته

به بی وفایی دور زمان یقین بودیم 
ولی نبود فراغ تو در گمان ما را

ان شاء الله روزی همه محبین حضرت باشه زیارت زود زود به برکت صلوات بر محمد و آل محمد 

پاسخ :

سلام :)

 

به نظرم زیاد بودن امام به معنای کمی اش مهم نیست. اما به تعداد زوار امام فرصت وجود داره برای وصل شدن به حقیقت زیارت. مثلا با کمک به اون ها و شکل های دیگه. من اون قصه حضرت امام رو خیلی دوست دارم که می گن امام زودتر بر می گشتن از زیارت تا به زائران حضرت خدمت کنند. فهم دین رو می شه در همین حرکت حضرت امام دید.

ببخشید! من 3-4 روز پیش جواب دادم اما یادم رفت که تایید کنم :)

پلڪــــ شیشـہ اے
۱۳ مرداد ۱۷:۱۰

ای کاش که زودتر اوضاع به حالت عادی برگرده. دل هامون طاقت شون از دست رفته. اونم ماهایی که سه چهار سال غم دوری شون رو به دوش میکشیم ...

 

پست دلچسبی بود. 

شعرهای بسیار زیبایی بودن

پاسخ :

سلام. عید غدیرتون مبارک ان شا الله. گاهی اونقدر هستند که تصور اینکه یک روز کمتر در دسترسمون باشند رو نداریم برا همین از شکرشم غافلیم.

 

ان شا الله به زودی قسمتمون بشه.

 

یه دوست ...
۲۱ مهر ۰۳:۳۴

سلام و رحمت

بعد مدتها حواسم پی حال خوب و غریب وبلاگی بود که با خودم گفتم سری ب همسایه ها بزنم .ان شالله که خوب باشید و سلامت..

البته قصد نوشتن نداشتم اما این پست شما انگار دلم رو سوزوند خیلی .. یکسال و چیزی نمونده که ۳ماه بشه که زیارت نرفتم... بعد از حدود ۱۰سال پیاپی طلبیدن ‌.. اونهم امسال که با اشتیاق میخواستم دخترم رو ببرم و نشونش بدم ...

باید اقرار کنم که اینهمه دور بودن ازش، آواره کرده دلم رو ..

 

+ یادم اومد که بعد از یکی دوبار خوندن این شعر آقای صرافان، اونوقت ها که شاعر بودم، خودکارم رو برداشتم و نوشتم، قل اعوذ ب رب دلتنگی ... مَلک دل، اله دلتنگی ....و یه شعر نوشتم.. 

چقدر خاطره زنده شد توی ذهنم..

 

+ خوشحالم که صفحه تون رو پیدا کردم دوباره ‌‌.. :)

+ الدعا ‌‌..

پاسخ :
سلاااااااااام :) حالتون چطوره؟ منم خیلی خوشحال شدم کامنتتون رو دیدم :) بسیاااار بسیااااار مبارک باشه قدم نو رسیده :) البته خیلی هم نو رسیده نباید باشه... 8- 9 ماهی باید باشه به دنیا اومده :) مبارک ه ان شا الله. امیدوارم خوش قدم و خوش روزی و خوش سیرت و خوش صورت و خوش عاقبت باشه به عنایت الهی...


+ ما هم امسال هنوز که نرفتیم. دو سه بار قصد کردیم اما نشد. ان شا الله روزی مون بشه. هم ما و هم شما...

+ ساعت سه و نیم برای یک مادر قدری دیره که! نکنه دخترتون بیداره تا حالا :))) ... همسر من که وقتی بچه ها کوچیک بودن به محض اینکه فرصتی پیش میومد می خوابید! از بس که کم خواب شده بود...

راستی اسمش چیه ؟
دیگه داشتم از برگشتن شما ناامید می شدم. با گوشی م هم به اینترنت وصل نمیشم که از طریق شبکه های مجازی درباره فرزندتون بپرسم... رومم نمی شد احتمالا... وبلاگتون که همچنان خاک می خوره...

یه دوست ...
۲۱ مهر ۱۹:۲۲

سلام مجدد

الحمدلله خیلی خوبیم، ممنون از لطف و محبت و دعای خیر شما برای کوچولوی ۱۰ ماهه ما :)

 +اسمش رو وقتی انتخاب کردیم خبر نداشتیم که خیلی پیچیده و معروف شده .. اسمش رو رستاخانوم گذاشتیم ب این امید که مثل معنای اسمش، رها باشه از دنیا و متعلقاتش و رستگار بشه ان شالله... البته بعد ک فهمیدیم هم، مهم نبود واسمون :))

(ب جهت سریال دل عرض کردم ک معروف شده این اسم)

+ نه من برعکس خانوم شما، وقتی رستاخانوم میخوابه، دلم میخواد ب علایقم برسم، از خوندن تا بافتنی و کارهای متفرقه دیگه :)

+ ان شالله قسمت همه بشه .. 

+ بله داره خاک میخوره، باید خاک بخوره حالا حالاها ‌..

 

الدعا..

پاسخ :
سلام :)

خدا رو شکر. ان شا الله رستا خانم شما هم به عمق معنای اسمش برسه و تو دنیا و آخرت فخرتون باشه...

- من سریال دل رو نمی بینم لذا نمی دونستم که معروف شده این اسم. اسم قشنگی ه.
- ان شا الله خیر باشه...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
اینجا کسی می نویسد در "همه چیز" به "غایت" "ناتمام"...

+

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم
«و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب
موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم

کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟
و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم

گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد
ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم»

قاسم صرافان
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان