حَضرَتِ آب

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم ...... «و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

آه اسم من اسماء الله الحسنی *

/ بازدید : ۱۶۱۶

یا وفی ** و ***


حقا که غمت از تو وفادارتر است...


هر کس روزنه ای ست به سوی خداوند، اگر اندوه ناک شود.اگر به شدت اندوه ناک شود 

مصطفی مستور/ چند روایت معتبر



مستدرک الوسائل جلد ۲ ص ۱۴۸ ("آه" اسمی است از اسما حسنای خداوند)

** ای باوفا...

*** قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام:

     إِنَّ آه اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَمَنْ قَالَ آه‏ فَقَدِ اسْتَغَاثَ‏ بِاللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى‏.

    به درستی که "آه" اسمی است از اسما خدا، هر کس که "آه" بگوید ، در حقیقت به خداوند تبارک و تعالی استغاثه و طلب نیاز کرده است.

التوحید صدوق (علیه الرحمه)/ صفحه ٢١٩


۹
زهرا نیازی
۰۸ مهر ۰۸:۳۸
مطلب عالی بود
پاسخ :
ممنون از شما
یه دوست ...
۰۸ مهر ۱۶:۰۹
هر کس روزنه ای ست به سوی خداوند، اگر اندوه ناک شود.اگر به شدت اندوه ناک شود ..
 یادم هست یک زمانی خیلییی تکرار میکردم این حرف مستور رو ...

 - یمرتبه دوستی ابتدای کامنتش نوشته بود واسم ک؛ بسم الآه ... خیلییییییی دلچسب بود ابتکارش ...:)
پاسخ :
اولین بار مضمون روایت رو تو وبلاگ سابق شما دیدم. بعدها رفتم پیداش کردم. خیلی چسبید بهم.

+ زیبا بود این ابتکار. از نظر من زیباترین اسم خدا...! نمی گم! بعدا شاید درباره اش یه پست گذاشتم...:)
به قول استاد ما باید اسما خدا رو هی ماسوند! خیلی از دلشون حرف بیرون میاد... مثلا اسم "یا غنی". فرمود "الحمد لله الذی تحبب الی و هو غنی عنی" (حمد مخصوص خداییست که با من دوستی می کنه در حالیکه از من بی نیازه...)، این رشته رو بگیریم بریم بالا
پرواز ...
۱۰ مهر ۱۰:۱۰
سلام جناب
عیدتان مبارک باشد :)
پاسخ :
سلام. عید شما هم مبارک باشه. ما تو این ایام از قلم زیبای شما در توصیف عبارات خطبه غدیر استفاده کردیم. ممنون ازتون
صحبتِ جانانه
۱۲ مهر ۱۱:۲۶
خدایِ من
از پس حجاب ها با تو حر می زنم
دریابم...
پاسخ :

أَنَّ الرَّاحِلَ إِلَیْکَ قَرِیبُ الْمَسَافَةِ وَ أَنَّکَ لا تَحْتَجِبُ عَنْ خَلْقِکَ إِلا أَنْ تَحْجُبَهُمُ الْأَعْمَالُ دُونَکَ

همانا مسافر به سوى تو مسافتش نزدیک است، و تو از آفریدگانت هرگز در پرده نیستى،جز اینکه کردارشان آنان را از تو محجوب نماید


از دعای ابو حمزه است که معجزه است رسما...

صحبتِ جانانه
۱۴ مهر ۱۹:۰۹
پس این خدایِ خوب اجازه می ده که دعا هامحبوس بمونن؟
اجازه نمی ده
مگه نه؟
پاسخ :
نه! اجازه نمی ده ان شا الله...
به فضلش ان شا الله می ده حاجت ها رو... 
+
چی شده؟ اون دوستتون حالش چطوره؟ نگران شدم...
صحبتِ جانانه
۱۴ مهر ۲۲:۳۴
سه روزه ازش بی خبرم
جز اینکه خواهرش خبر رسوندن که خوبه و هنوز بستری...
دعاش کنید


+آخه شنیده بودم برای اینکه خدا جواب دعاتو بده باید هیچ خطا و گناهی حجاب و حائل نشده باشه و دعات حبس نشده باشه. بعد دل آم میشکنه اگر دعاش اسیر بشه.اینقدر بوتر دعاش به در و دیوار قفس می کوبونه خودش رو که یا بمیره یا در باز بکنن
ولی مگر راضی میشن به جون کندن کبوتر دعای بنده شون خدا؟
مگه میشه تنها سلاح رو بگیرن از کسی؟

پاسخ :
الان حالم خوش نیست...
دلم خیلی گرفته...
الان جواب بدم ناامیدانه میشه... 

فردا جواب می دم ان شا الله...

عذر می خوام...

ان شا الله خدا شفاشون بده...
برای ما هم دعا کنین...
اعصاب من
۱۵ مهر ۱۹:۵۳
تا حالا این حدیث رو نشنیده بودم خیلی جالب بود
پاسخ :
سلام. خوش اومدید به اینجا

+
:) ناقابل!
حنانه
۲۲ بهمن ۲۱:۲۸

آه های پی در پی....

پاسخ :
سلام. خوش اومدید به اینجا:))

به قول مولانا (اگر خطا نکنم): زیر هر یا رب تو لبیک هاست...
حنانه
۲۲ بهمن ۲۱:۳۲

آه های پی در پی....

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
اینجا کسی می نویسد در "همه چیز" به "غایت" "ناتمام"...

+

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم
«و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب
موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم

کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟
و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم

گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد
ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم»

قاسم صرافان
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان