حَضرَتِ آب

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم ...... «و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

عرفه نوشت-١

/ بازدید : ۳۷۲

هو القریب


ما لی سوی فقری الیک وسیله
بالافتقار الیک فقری ادفع
ما لی سوی قرعی لبابک حیله
و لئن رددت فای باب اقرع


جز فقرم در درگاه تو وسیله ای ندارم، با گدایی در خانه تو نیازمندی خود را دور می کنم

من اصلاً غیر در خانه تو جایی ندارم که بکوبم، اگر از این در ردم کنی کدام در را دارم که بکوبم؟



این اشعار از سهیلی است. سهیلی شاعری نابینا از اهالی آندلس بود. اشعار او دارای اهمیت خاصی بوده است که ابن فهد حلی قدس سره (صاحب کتاب عده الداعی که خیلی مرد بزرگی بوده و از کبار علمای شیعه است و مثل این که علومی داشته که با خودش از این دنیا برده ) آنها را در کتابش آورده است. سهیلی می گوید:

والله نشد که من خدا را با این اشعار بخوانم واو دست مرا خالی برگرداند. (استاد فاطمی نیا با تلخیص و تغییر)

۷
زهرا نیازی
۰۱ مهر ۱۴:۱۸
مطلب خوبی بود ممنون
پاسخ :
ناقابل. التماس دعا
پرواز ...
۰۲ مهر ۱۷:۵۲
یه وقتایی چقدر خوبه که سر سجاده شعر بخونی
حس خیلی خوبی میده
پاسخ :
حق با شماست. من خودم خیلی این کار رو می کنم و حقیقتا گاهی یک بیت شعر از صدتا حرف با دل ادم بیشتر بازی می کنه.
یه دوست ...
۰۴ مهر ۰۱:۱۲
سلام و رحمت
بله .. انگار  در جریان نیستید ک بلاگفا باز بازی دراوورده ...
و منم نداشتم کپی پستهامو دوباره ... متاسفانه!

یه فرصت دیگه بهش دادم ک قطعا آخرینشه ...
پاسخ :

سلام .

عجب! نه نمی دونستم. البته یکی دوباری شد که می خواستم کامنت بذارم نمی شد اما فکر کردم مشکل از سیستم یا اینترنت منه.

ما چون زیاد نبودیم تو فضای مجازی مثل شما دلبستگی نداشتیم. جالبه این فرصت دوباره تون! حیف اون مشهد نوشت ها واقعا

یه دوست ...
۰۴ مهر ۰۸:۵۷
دلبستگی ای نیست..

اعتیاد ب نوشتن توی یک جای راحته فقط!
پاسخ :

اینجا هم سخت نیست. جالبه.

فکر کنم میهن بلاگ هم راحت باشه. اما امتحان نکردم. من فقط برای این اینجا اومدم  که امتحان کنم ببینم چه فضایی داره شروع کردم به نوشتن دوباره

منتظر مهدی
۰۵ مهر ۱۰:۱۰
سلام. این که این شعر رو بخونی و این که جز این شعر چاره ای نداشته باشی دو مقوله است.
پاسخ :

سلام

قطعا همینجوره. اساسا سلوک یک آدم مومن متوجه به خداوند به همینه که برسه به این نقطه که کاره ای نیست. همه کاره خداست. لاموثر فی الوجود الا الله. اصلا توحید یعنی همین. اینکه از دل اسباب و وسایل انسان دست خدا رو ببینه. نه اینکه بدونه، ببینه. بگذریم که خیلی ها مثل من حتی نمی دونن!

یه دوست ...
۰۶ مهر ۰۱:۲۶
تشکر از لطفتون..

پاسخ :
سلامت باشین
وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
۰۶ مهر ۲۲:۴۹
امام باقر علیه السلام:کُن لِما لا تَرجُو أرجى مِنکَ لِما تَرجو؛ فإنّ موسى بنَ عِمرانَ علیه السلامُ خَرَجَ یَقتَبِسُ ناراً، فعادَ نَبِیّاً مُرسَلاً؛
به آنچه امیدوار نیستى، امیدوار‌تر باش از آنچه بدان امید بسته‌اى؛ چرا که موسى بن عمران علیه السلام در پى آوردن آتش رفت و پیامبر و رسول باز آمد.من لایحضره الفقیه: ج۳ ص۱۶۵ 
پاسخ :

ممنون. خیلی خوب بود.

+

این به عنوان هرزنامه اومده بود. من الان دیدم تایید کردم. ببخشید که تا الان تایید نشده بود و جواب نداده بودم. نمیدونستم چنین امکانی هم هست.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
اینجا کسی می نویسد در "همه چیز" به "غایت" "ناتمام"...

+

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم
«و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب
موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم

کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟
و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم

گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد
ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم»

قاسم صرافان
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان