حَضرَتِ آب

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم ...... «و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

معجزه ات را شکر...

/ بازدید : ۴۲۹

یا من بیده ناصیتی.


ندیدم یا اگر دیدم یادم نیست که اون آدمی که غصه هاش رو تو این فضای مجازی با دیگران تقسیم می کنه اون آدمی که غم وناراحتی ش رو از خداوند عالم تو وبلاگش می نویسه و علنی می کنه اون آدمی که از فراق عشقش، محبوبش یا دوست عزیزش تو خونه مجازیش مدام متن غمناک و شعر فراق می ذاره بعدتر اگر خدا آرزوش رو بهش هدیه کرد یا دعاش مستجاب شد بیاد بگه. یا اگر فهمید که حقش نبوده به اون آرزو برسه بیاد بنویسه.

اما من همونجور که غصه خوردم به خاطر دعایی که مستجاب نمی شد و این غصه هام رو اینجا برای چندتا خواننده کم تعداد اما عزیزم نوشتم و همدردی ها و دعاهاشون رو شنیدم، به خودم قول دادم که اگر یه روزی به خواسته ام رسیدم بیام اینجا بگم. بله! خدا بخش مهمی از خواسته من رو مستجاب کرد. همون خواسته ای که روز میلاد امام رضا نوشتم که بخشیش داده شد. گرچه دیر. گرچه هنوز نه کامل. اما انصاف باید بدم که معجزه بود.

ممنون ازت خدای خوب. اگرچه دیگه فایده ای نداشت! اگرچه دیر بود! اما با محاسبات عقل ناقصم امکان نداشت همینقدر هم رخ بده. نه به عقل ناقص من می رسید و نه به عقل ناقص هرکسی که بدونه و بفهمه من چی می خواستم!

خدایا من شعورم همینه! همینقدر می فهمم. همینقدر بلدم. اندازه ام همینقدره. خورده نگیر بهم اگر حرفام بوی ناشکری می ده. خورده نگیر اگر حرفام درست نیست. عاقلانه نیست. شاکرانه نیست. خدایا ممنونم ازت برای اینکه می فهمم چیزی نمی فهمم...

خدایا! من فقط اینقدر فهمیدم که تویی که قفل ها رو باز می کنی و تویی که قفل ها رو می بندی. همه چی دست خودته. همین رو هم نفهمیدم. همین رو هم نمی دونم یادم می مونه یا نه. نکنه به من بگی "قل تمتع بکفرک قلیلا انک من اصحاب النار..."


+ الان دلم گرفته. هوا هم ابری و بارونیه. هوای دل منم. دعا کنید خدا، نمی گم همه اش رو اما یه امتداد مهمی از آرزوی کوچیک من رو هم بهم بده.

من رو دعای شما همسایه های مجازی خیلی حساب می کنم...


۵
خانم الفــــ
۲۸ شهریور ۱۳:۵۴
خیره ان شاءلله...قطعا با حساب های عقل ناقص ما،"دیر" داده....یا شاید حسابهای دیگه ای هست که خبر نداریم...

الحمدلله که فراموشمون نمیکنه..
پاسخ :

سلام. خیلی خوش اومدید به اینجا :)


حتما همین جوره. منم می دونم اما بحث ایمانِ که ندارم. باور قلبی و اطمینان به وعده های خدا.

+

الحمدلله...

صحبتِ جانانه
۲۸ شهریور ۱۴:۳۰
سلام

ان شاءالله که حالتون به احسن الحال تبدیل بشه...
ان شاءالله که گره های غصه از دلتون باز بشه و گشایش در کارتون حاصل بشه...
ان شاءالله...


برای دوستَ م دعا کنید
عمل مغز داره...
پاسخ :
سلام.

ان شا الله به دعای شما.

+
دیدم وبلاگشون رو. و از روحیه شون لذت بردم از روحیه ایشون. ما بیشتر از ایشون محتاج دعا هستیم. ایشون باید ما رو دعا کنند.
ان شا الله خدا کمکشون کنه و شفاشون بده...
پلڪــــ شیشـہ اے
۲۸ شهریور ۱۵:۱۴
عاقبت بخیری نصیب تون. خیلی وقتا شاقول سنجش ما تراز نیست.ولی اوستا کریم بهتر از ما می دونه.
پاسخ :
ممنون
حتما همینطوره. ایمان لازمه. دعا کنید خدا ایمانم رو زیاد کنه
یه دوست ...
۲۹ شهریور ۰۸:۴۹
از تمام کتاب " ارمیا" این جمله ی پدر ارمیا حک شد توی ذهنم ک؛
خدایا هرچه میدهی شکرت...هرچه میگیری شکرت ..

- یجا شنیدم توی تی وی وقتی حالتون بده، و یا کلا همیشه توی قنوت نمازاتون بگید؛ اللهم غیر سوء حالنا بحسن حالک .... وقتایی ک حالم بد باشه و یادم بیاد وقتی میگم، خیلی بهتر میشم ... انگاری ب زبون آووردن تنهاش، کفایت میکنه ..

- سحر با باد میگفتم حدیث آرزومندی/ خطاب آمد ک واثق شو ب الطاف خداوندی ....    این بیت رو خیلییییی دوست دارم ...خیلی ساله!

- عجز و ناله و اندوه گرفتن، واکنش طبیعیه در برابر فقدان و از دست دادن .. و ازونطرف سپاس و شکر فقط حواس جمع میخاد و کمی انصاف ...
خوشبحالتون ک هم انصاف دارید هم حواستون جمع ه! :)

ز ناسپاسی ما بسته است روزن دل/ خدای گفت ک انسان لربه لکنود ..


الدعا.
پاسخ :

حواس جمع و انصاف شاید اما ایمان نه. این حرف ها ایمان می خواد. من می ترسم از خودم...

خیلی دعا کنید برای ما . هم من هم خانواده ام ...

خدا به من گاهی سخت می گیره. خیلی سخت می گیره...

سید .م
۲۹ شهریور ۱۸:۵۴
خیلی خوب
ولی من پیشنهادم اینه که مردم احتیاجی به قصه ی زندگی ما ندارند... جز اون قسمت هاییش که به نظر خودمون عبرت آمیز بوده...
به هر حال تشخیص شما این بوده...
پاسخ :

ممنون از پیشنهادتون. البته من قبول ندارم. چون اینجا با کسی وعده ای نداره که برای عموم مطلبی بنویسه. البته درباره خاص این مطلب که با متر شما هم درسته و من کاملا دفاع می کنم از اینکه این مطلب و قصه تکه ای از زندگی (که ننوشتم فقط نتایجش رو مبهم گفتم) درس آموز و کمک کننده است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
اینجا کسی می نویسد در "همه چیز" به "غایت" "ناتمام"...

+

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم
«و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب
موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم

کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟
و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم

گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد
ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم»

قاسم صرافان
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان