حَضرَتِ آب

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم ...... «و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

تب دلتنگی ام چهل درجه است...

/ بازدید : ۵۲۲

یا لطیف



قلبم آتشفشان خاموشیست

فوران می کند همین شب ها

تب دلتنگی ام چهل درجه است

باید عادت کنم به این تب ها !


منصوره فیروزی

کامل شعر رو در ادامه مطلب بخونید...

قلبم آتشفشان خاموشیست

فوران می کند همین شب ها

تب دلتنگی ام چهل درجه است

باید عادت کنم به این تب ها

 

تنم آتش گرفته از دوریت

روح هذیان به جانم افتاده

در تب و تاب هر غزل گفتن

خاطراتت شکنجه ام داده

 

مادرم گریه می کند دائم

دکترم گفته من جنون دارم

حال و روزی شبیه شخصیت ـ

"بوف کور" و "سه قطره"خون دارم

 

هر شب از پشت پنجره دارم ـ

یک عدد قرص ماه میجوم و ...

حالم انگار رو به بهبودی ست

روی تختم مدام می دوم و ...

 

می رسم ؟!!!نه... نمیرسم به خودم

دستهایم به تخت بسته شده

بس که جیغت کشیده ام هر شب

شعرهایم دوباره خسته شده

 

می نشینم دوباره کنج اتاق

می نویسم که "عشق قابیل است"*

می نویسم اگرچه حوایم

روحیاتم شبیه هابیل است

 

هی صدای کلاغ می آید

هی کسی گور می کند در من

عنکبوت سیاه چشمانت

دائما تار می تند بر من

 

عارفم کرده ای نمی دانی

من غزل...نه!که شطح می گویم

به خدا می رسانی ام هر شب

عطر موهات را که می بویم

 

آه "سبحانی اعظم شأنی"

که مرا عاشق خودت کردی

آه "أنت الحقی"!ببین امشب

یک بغل شطح و گریه آوردی

 

گاه "حلاج" روی "دار"م و گاه-

"بایزید"م که شطح می گوید

گاه "عین القضات"م و گاهی

"بوسعید "م که عشق می جوید

 

من نه شیرین، نه لیلی ام،حتی-

نه زلیخا که پیرهن بدرم

"رابعه" روح دیگر من بود

عشقت از آن زمان زده به سرم

...

رفته ای بیقرارم از دوریت

باد دائم به شیشه می کوبد

شال سرکرده ام که گیسوهام

باد را بیقرارتر نکند


۳
نبات ...
۰۷ دی ۲۳:۰۱
اخ که چقد قشنگ بود تب دلتنگی:))
عیدتونم هزار تا مبارک:))
پاسخ :
ناقابل :))))

عید شما هم مبارک باشه ان شا الله. خدا اخلاق همه ما رو به خلق عظیم این پیامبر عزیز نزدیک کنه به فضل خودش
دخمه
۱۷ دی ۱۶:۲۹
بسم الله
سلام و تبریک برای اینکه دوباره امانت دار خدا شدید
الهی حال نفیسه خانومتون خوب باشه و نبودنتون ربطی به حال بچه نداشته باشه
از ما همسایه های مجازی کاری جز دعا و خوندن حمدشفا بر نمیاد 
لهی خوب و سلامت باشین همه خانواده ، به برکت صلوات بر محمد و آل محمد
پاسخ :

سلام. ممنون از شما همسایه مجازی عزیز.

به برکت دعای شما و دوستان بزرگوار دیگه خوبه.

+

لطفا برای مادرشون دعا کنید که خدا بهش توان مضاعف عطا کنه. چون بار سختی رو باید بلند کنه .

فانوس ...
۱۸ دی ۰۰:۲۷
به به
پاسخ :

سلام. خوش اومدید به اینجا :))

+

:)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
اینجا کسی می نویسد در "همه چیز" به "غایت" "ناتمام"...

+

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم
«و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب
موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم

کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟
و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم

گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد
ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم»

قاسم صرافان
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان