حَضرَتِ آب

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم ...... «و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

مظلوم باشی ملعونی چه برسه به اینکه ظالم باشی...

/ بازدید : ۶۴۳

یا مَنْ یُعِزُّ مَنْ یَشاءِ


مفضل گوید از امام صادق (علیه السلام) شنیدم می‏فرمود: چون دو نفر از یک دیگر با قهر جدا شوند یکی از آنها سزاوار برائت و لعنت است، و چه بسا هر دو سزاوار آن باشند، معتب یکی از دوستان مخصوص آن حضرت گفت:
قربانت گردم آن که ستمگر باشد سزایش همین است، اما تقصیر مظلوم چیست؟
فرمود: چون او هم برادرش را به آشتی دعوت نکرده، و حرفهای او نادیده نگرفته است. از پدرم شنیدم که می‏فرمود: چون دو نفر با هم ستیز کنند و یکی بر دیگری غالب آید، باید مظلوم به نزد رفیق ظالم رود و به او بگوید: ای برادر من ستمگر هستم، تا قهر و جدایی بین آنها از میان برود، همانا خداوند حکیم و عادل است و داد مظلوم را از ظالم می‏ستاند.


***

استاد آیت الله فاطمی نیا می فرمود: اگر دین ما همین دین کوچه و خیابان بود صرف نمی کرد اباعبد الله الحسین به خاطر اون شهید بشن...

 بنده عرض می کنم اگر دین همین دین کوچه و خیابان و هیاتی ها و خیلی از این معتقدها بود حتی، چه بسا صرف نمی کرد من و امثال من و همین ادم های عادی در راه اون جونمون رو بدیم چه برسه به اینکه اباعبدالله الحسین با اون عظمت بخواد در این راه چنین حماسه ای راه بیاندازه. تا شش ماهه اش رو تقدیم کنه...

دین ما خیلی بلند و بالاست. خیلی ظرایف داره. حالا هی پاشو برو کربلا و مشهد و مکه و مدینه. به خدا قسم تا این چیزها رو درست نکنیم هیچ کار نکردیم. واقعا چند نفرمون به این روایت حاضریم عمل کنیم؟ غرور خودمون رو بشکنیم که "ملعون امام صادق نباشیم"؟ حضرت امام صادق می فرماید "لعن میکنم؛ برائت میورزم" اونوقت من برم گریه کنم برای سیدالشهدا درحالیکه دل شکستم. درحالیکه آبرو بردم. درحالیکه قهرم با یک مومن. خداییش وقتی این روایت رو خوندم مزه و شیرینی دین زیر زبونم اومد. اما شنیدن کی بود مانند دیدن؟ حیف که ما دین رو نفهمیدیم...

خاک بر سر من و امثال من که ائمه باید هزینه بی دینی ما رو بدن چون من خودم رو وصل کردم به اونها...

فکر میکنیم عزت به اینه که "رک باشیم، دلشم شکست شکست"؛ "تا او نیومده جلو، جلو نریم"؛ "اونم عذر خواست با اکراه و منت...". اما عزت همه اش پیش خداست. اما ما ایمان نداریم. خدا شاهده ما ایمان نداریم خیلی هامون...

ای کاش انقدر از مهربونی خدا نمی گفتند تا ما کمی از جهنم بترسیم...


***

عن جعفر بن محمد عن القاسم بن الربیع قال فی وصیه المفضل سمعت أبا عبدالله (علیه السلام) یقول لا یفترق رجلان علی الهجران الا استوجب أحدهما البراءه و اللعنه و ربما استحق ذلک کلاهما فقال له معتب جعلت فداک هذا الظالم فما بال المظلوم قال لانه لا یدعو أخاه الی صلته و لا یتغامس له من کلامه سمعت أبی (علیه السلام) یقول اذا تنازع اثنان فعاز أحدهما ال آخر فلیرجع المظلوم الی صاحبه حتی یقول لصاحبه أی أخی أنا الظالم حتی یقطع الهجران بینه و بین صاحبه فان الله تبارک و تعالی حکم عدل یأخذ للمظلوم من الظالم (الکافى ج ٢ ص ٣٤٤)


۵
محمد مهدی
۲۳ آبان ۲۳:۵۴
 «مظلوم ظالمی‌ست که زورش نمی‌رسد.» 
پاسخ :
شاید. اما قصاص قبل از جنایت نداریم. اینجا مورد خاصیه. خیلی ویژه است...
دخمه
۲۵ آبان ۱۱:۵۹
بسم الله
سلام الله علیک
اعوذ بالله من نفسی ...
الله اکبر ، عجب روایتی بود ..(هر چند مثل همیشه کلی به مفضل حسودی کردم )
الهى چون است  که چشیده ها خاموشند و نچشیده ها در خروشند . الهى از شیاطین جن بریدن دشوار نیست  با شیاطین انس چه باید کرد . (ذوالفنون ، علامه حسن زاده)
اسءلک بالدعاء
پاسخ :

ممنون از جمله علامه حسن زاده.

+

محتاج دعاییم

پرواز ...
۲۷ آبان ۲۱:۲۴
راستش چند خط اول را خواندم و موضوع را که فهمیدم باقی اش را نه ...


عذاب وجدان ِ بزرگی دارد اینکه بخوانم و بعد عمل نکنم !
 وقتی دلم هنوز با رفیقی که با من بد کرد صاف نشده !!!! ...
پاسخ :
این روایت رو که شنیدم زنگ زدم به یه "نامرد"! برای اینکه ...
سه بار جواب نداد. بعد با فاصله 5 دقیقه دوباره زنگ زدم. نوشت اشغال است. بعد در تمام 8 تماس بعدی همین جواب رو داد. تماس هایی که با فاصله زده شدن... گمان کنم کد "رفع مزاحم تلفنی که برای طرف بوق اشغال میفرسته رو..." یعنی ...
خودم اصلا راضی نبودم. دلمم صاف نبود و نیست و احتمالا نخواهد شد. اصلا نمی دونستم چی بگم حتی. به خدا گفتم می خوای ضایعم کنی؟ بسم الله...
الان راضی ام... دلم خیلی گرفت ولی راضی ام... ضایع شدم اما وظیفه ام رو انجام دادم و راضی ام...
+
دعام کنید. روزهای سختی داشتم و دارم... ان شا لله خدا با فضلش باهامون برخورد کنه...
نبات ...
۲۸ آبان ۲۲:۵۱
سلام
من یه دوست داشتم تو بلاگفا به اسم حضرت اب....
نوشته هاتونم شبیه حضرت اب بلاگفاست 
ایا شما همونید؟
پاسخ :
سلام. بله همونم. شما خوبید؟
نبات ...
۳۰ آبان ۱۸:۴۵
سلام
چقدر خوب خوشحالم:))
خوبم خدا رو شکر
پاسخ :
 شکر خدا که خوبید. ان شا الله که همیشه سالم باشین
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
اینجا کسی می نویسد در "همه چیز" به "غایت" "ناتمام"...

+

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم
«و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب
موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم

کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟
و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم

گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد
ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم»

قاسم صرافان
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان