حَضرَتِ آب

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم ...... «و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

آسمان جل

/ بازدید : ۴۲۳

هو الهادی

 

گفت: اینجا خادمی؟

تعجب کردم! کجای سر و وضعم به خادم ها می خورد؟ نگاهش کردم. یک کوله کوچک مندرس و یک پتوی نازک نخ نما روی کولش بود. توی دلم گفتم لابد پول می خواد.

با لبخند جواب دادم: نه! خادم نیستم.

پشتش را کرد به من و همانطور که می رفت گفت: ولی من همه جا خادمم... لبخندش را می شد از همان پشت حس کرد.

رکب خورده بودم ... آب سردی بود انگار روی سرم ...

۵
پرواز ...
۰۵ خرداد ۱۰:۲۰
بس ملولم ای جنون عاشقی گل کن مرا
باز هم آن لات و لوت ِ آسمان جل کن مرا ...
پاسخ :

به به :)

+

دیروز روز عجیبی بود...

دیروز دم افطار، یه پیرمرد آسمان جل دیگه رو دیدم که توی یکی از پیاده روهای نسبتا شلوغ و پر از آدم هایی که اهل این حرف ها نیستند داشت نماز می خوند. یک نماز با سجده های طولانی و رکوع مفصل. اولش توجهم بهش جلب شد چون هنوز اذان نگفته بودند. چند دقیقه مونده بود. بعد هم به نمازش. به فاطمه جانم گفتم که مگه اذان گفتند؟ گفت نه. گفتم پس چرا این آقا داره نماز می خونه؟ چه نماز خوبی هم می خونه... به شوخی گفت شاید معتقد به ذهاب حمره مشرقیه نیست (یک اصطلاح فقهی که فاصله بین غروب آفتاب و اذان مغرب رو توصیف می کنه. برخی علما قائل نیستند و می گن از همون موقع غروب می شه نماز خوند و افطار کرد). گفتم به قیافه اش نمی خوره اصلا بدونه چیه... بعد تو فکر رفتم... گفتم شایدم می دونه... فقط خدا اولیائش رو بین مردم قایم کرده ما نمی شناسیمشون...

دیروز روز عجیبی بود...

گفت که:

سجاده نشین با وقاری بودم

بازیچه کودکان کویم کردی...

یه دوست...
۰۵ خرداد ۱۱:۰۶
من چرا یاد ارمیا افتادم ...:(((


پاسخ :

سلام :)

نمی دونم! چون اون هم درویش با معرفتی بود شاید...

پرواز ...
۰۵ خرداد ۱۲:۴۵
هر چی فکر میکنم می بینم خیلی خوبه این اصطلاحی که خانوم تون گفتن.  با این که حتی اعرابش رو هم نمی دونم ولی برم بش معتقد شم . اصن برم خانواده رو هم معتقد کنم. 
اون چند دقیقه ای که منتظر اذانه آدم ، خودش اندازه کل روز طول میکشه ! :))
پاسخ :

:))

البته قبلش باید مجتهد شیم :) یادم یه موقعی سیگاری ها بدون توجه به شرایط انتخاب یک مرجع، دنبال این بودن ببینن کی معتقده سیگار روزه رو باطل نمی کنه :))


+

چند روز دیگه قصد داشتم یه پست بذارم در مورد این عبارت امام سجاد که در دعای وداع ماه مبارک می فرمایند:

السلام علیک ما کان اطولک علی المجرمین و اهیبک فی صدور المومنین

سلام بر تو ای ماه رمضان که برای مجرمین بسیار طولانی بودی و در قلب مومنین و اهل ایمان هیبت داشتی...


البته می دونم شوخی ه اما نکنه شوخی شوخی جدی بشه برامون این شوخی ها؟! آیات 64 تا 66 سوره توبه رو هم ببینید. طولانی میشه بخوام بنویسم


+

راستی ان شا الله سلامت باشین خودتون و همممه (با تشدید روی میم) خانواده تون. خوب شد حالتون؟

صحبتِ جانانه
۰۵ خرداد ۲۲:۰۶
عجب روزگاری
پاسخ :
:)
پرواز ...
۱۰ خرداد ۱۸:۴۰
یه نگاه کردم دیدم مثل اینکه مال مقلدین حاج آقا بهجت هست. دیدم دشواره اصن پشیمون شدم خود به خود !

ممنون از آیات ... تذکر خوبی بود.


 متشکرم. الحمدلله بهترم. ممنونم از احوال پرسی تون. 
پاسخ :

:) نه اینجور نباید باشه اما بقیه احتیاط می کنن. در خاطرات حضرت امام هست که ایشون گاهی نمازشون رو قبل از اذان می خوندن

 

خدا رو شکر . ان شا الله سلامت باشین همیشه :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
اینجا کسی می نویسد در "همه چیز" به "غایت" "ناتمام"...

+

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم
«و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب
موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم

کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟
و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم

گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد
ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم»

قاسم صرافان
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان