حَضرَتِ آب

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم ...... «و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

نگین خاتم یار ...

/ بازدید : ۵۱۳

وَ آخر مَن یشفع هو أرحم الراحمین*

 

 

١. مرگ... همه کارها و همه خوبی ها و بدی های آدم توی این لحظه است که اندازه و اهمیت خودشون رو نشون می دهند. تو فکر می کنی خوب بودی... فکر می کنی مومن بودی ... فکر می کنی تو رو بهشت نبرند چه کسی رو می خوان بهشت ببرن؟ ... فکر می کنی عاشق خدا بودی... فکر می کنی خیلی کار کردی... فکر می کنی خیلی برای سید الشهدا اشک ریختی... فکر می کنی کوله ات پر از خیره... اما ناگهان چشم باز می کنی می بینی کیسه سوراخ بود... چشم باز می کنی می بینی عاشق خودت بودی عاشق نفست بودی عاشق خیالاتت بودی... خدا اونی نبود که تو فکر می کردی خیلیییی دوستش داری... عاشق و محب خدا نبودی... خودپرست بودی خداپرست نبودی... خودبین بودی خدابین نبودی... اون لحظه است که معلوم میشه چقدر ادعا بود چقدر واقعی... اون لحظه است که معلوم میشه چقدر از خوبی هات رو تونستی با خودت ببری...

 

٢. "تمام افکاری که انسان در حال حیات دارد، در لحظه مرگ جلوه می کند. شما دیده اید که وقت خواب - خصوصا اگر قدری هم مزاج انسان ضعیف باشد-  افکار روز در فکر انسان جلوه گری می کند؛ موت هم شبیه به این است و تمام افکاری که زننده ، خلاف و ناروا است در آن هنگام تجسم پیدا می کند. حال کسی که نمی توانسته در بیداری این خیالات را از خود دور کند، الان می تواند در لحظه جان دادن و تحت فشار شدید مرگ و وساوس شیطانی، از این تفکرات رها شود؟ لذا با توجه به این افکار جان می سپارد! این هم یکی از علل سوء خاتمه است. این است که من تذکر می دهم به آقایانی که تحصیل می کنند که مواظب خطورات ذهنشان باشند" (مرحوم آیت الله حق شناس / کتاب مواعظ جلد ١)

 

٣. اگر حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) امضا کند، امضا خداوند قطعی و فوری است. قال رسول الله (ص): "ان الله لیغضب لغضب فاطمه و یرضی لرضاها"...همانا خداوند، قطعا خشمگین می شود به خاطر خشم فاطمه(س) و خشنود می شود به خاطر خوشنودی او (بحار الانوار،ج٤٣،ص١٩) این بالاترین منقبت و مدح حضرت زهرا(سلام الله علیها) است که خداوند به دنبال رضا و غضب ایشان است. (آیت الله امجد)

 

٤. تا جایی که من می دونم این مصرع حافظ رو - که در عکس نوشته اومده- به سه شکل نقل کردند:

الف: حکم مستوری و مستی همه بر خاتم توست...

ب. حکم مستوری و مستی همه بر خاتمت است...

ج. حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است...

.

.

.

.

پ.ن. :

خدایا! یعنی اینجا همه اش از تو بنویسم؛ همه اش از تو حرف بزنم؛ به همه امید بدم، از رحمت و بزرگی و بزرگواری تو بگم؛ همه رو  -مستقیم و غیر مستقیم - یاد تو بندازم؛ هر کس که میاد در این خونه رو وا می کنه یاد تو بیفته عطر تو به مشامش برسه؛ هوای تو کنه؛ خودش رو توی کوی تو ببینه اون وقت... آخرش من رو ببری جهنم؟ یعنی میشه با من این جوری کنی؟ هیهات...! ما هکذا الظن بک ... و لا اخبرنا بفضلک عنک...


*  آخرین شفاعت کننده خداوندی است که از همه مهربانان مهربانتر است / علم الیقین (ملا محسن فیض کاشانی)، ج۲، ص۱۳۲۵

۵
پلڪــــ شیشـہ اے
۲۹ بهمن ۱۱:۳۳
الحمدلله که هنوزم افرادی هستند این جا در این دنیای وبلاگ ها، که آدم با خواندن نوشته هایشان، متذکر شود. 
همیشه از حال خوب نوشته های این جا استفاده میکنیم.
پاسخ :

ناشی از بزرگواری شما و دل آماده خودتون ه...

لطف دارید :)

^_^ khakestari
۲۹ بهمن ۱۱:۳۵
خدا کند که ببینیم آن دمی را که،
مدینه هست و تو هستی و قبر زهرا هست...
پاسخ :

سلام :)

خوش اومدید به اینجا :)


ان شا الله ببینید و ببینیم...

جناب دچار
۲۹ بهمن ۱۴:۱۳
درمورد خطوط پایانی پست:

http://fiish.blog.ir/post/190
پاسخ :

تشکر :)

پرواز ...
۲۹ بهمن ۲۲:۴۷
امروز امامزاده صالح بودم، جلوی ضریح شما با پی نوشت همین پست تون اومدید توی ذهنم! 
لطف خدا شامل حال تون ان شاءالله ...



این ستاره ی آخر چه خوب بود .. 



پاسخ :

یعنی با همین پی نوشت که هنوز ننوشته بودمش ؟! چطور؟!


چه خوب که یادمون کردید. راستش من هم هر وقت برم یاد شما می کنم در کنار قبر شهید شهریاری. راستش دوم اینکه غروب هم من اونجا بودم و گاهی به این فکر می کنم که فضای مجازی جای عجیب و جالبیه؛ مخصوصا اینکه آدم ها همدیگه رو نمی شناسن...


لطفا برای حل یک مشکل مهم دعام کنید. ممنون

پرواز ...
۳۰ بهمن ۲۰:۳۵
نه نه ... پست رو قبلش خونده بودم. 



کنار قبر شهید شهریاری ... 
عجب جائیه ... با اینکه هیچ وقت خالی نیست ، اما همیشه خلوت خاص خودش رو داره.
 اون یه ذره جا، یه برکت خاصی داره. یه حال خوب داره که انگار از خنده ی استاد میپاشه روی اون مکان ... 
ممنونم.. خیلی ... 


میگه که 
گفته بودید دعاتان کنم ای مردم شهر
آه شرمنده که من خود به دعا محتاجم ...
ما دعا میکنیم، اجابت ش رو اما خودتون دعا کنید ... 



راستی، پاسخ پست قبلی رو خوندم. پاسخش رو وقتی می دم که آپاستروف اول رو کامل ببینم.
پاسخ :

من بدون اینکه شما بگین و نوشته باشید یه "صبح" گذاشتم توی جمله تون! الان هرچی کامنت قبل رو نگاه می کنم ببینم چرا در ذهنم چنین اشتباهی کردم نمی فهمم!

 

مخصوصا هوا ابری و بارونی باشه... آره جای با جس و حالی ه. ولی حتما شما بهتر حسش رو درک می کنید...

 

اجابت رو خدا تضمین کرده. همه دعاها مستجابند. ممنون

 

منتظرم :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
اینجا کسی می نویسد در "همه چیز" به "غایت" "ناتمام"...

+

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم
«و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب
موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم

کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟
و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم

گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد
ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم»

قاسم صرافان
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان