حَضرَتِ آب

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم ...... «و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

گریه وانه!

/ بازدید : ۹۵۶

یا راد ما قد فات



از دیدن برنامه دیشب خندوانه لذت بردم. باقیات الصالحاتی شد برای خودش. اشک بود که قطره قطره می چکید ولی باید برای خاطر پسرک کوچک دوساله ام که در حالیکه دست می زد ، میامد و با اصرار به من می گفت "بابا شما هم دست بزن!"، دست می زدم با شعرهای این جناب خان!

بهترین برنامه خندوانه، گریه وانه شد! لابد شنیده اید که "آدم های زیادی هستند که با آنها می توان خندید و شاد بود اما اگر کسی پیدا شد که توانستید با او گریه کنید خیلی قدرش را بدانید".

این طرح برای جانبازان هست اما راستش بیشتر وضع و حال خودم است تا آنان. وضع و حال ما که در زندگی مانده ایم. نه رو به سوی خدا می کنیم و نه رو به سوی زمین. مذبذب بین ذالک! نه دل به دل خدا می دهیم و نه رها می کنیم. خسر الدنیا و الاخره...

فقط برای این نیست. این شعر وضع و حال من است و ورد زبانم وقتی که غمناک هستم...


+ خدا معجزه اش را دارد آرام آرام کامل می کند. بی خود نیست که خدا در قرآن می فرماید یا ایها الذین آمَنوا! آمِنوا!

+ ممنون از دعاهاتون. و اینکه همچنان به دعاهای خیر شما احتیاج دارم. خیلی زیاد. مخصوصا در این روزهای عظیم. در این عرفه اباعبدالله الحسین...

+

 کامل این شعر:  (اغلب به جای "و چه خوشتر آنکه..." می نویسند "چه نکوتر آنکه..." . من اولی رو ترجیح می دم. شاعر عزیز ببخشند!)

                       چه خوش است حال مرغی که قفس ندیده باشد

                                                   و چه خوشتر آنکه مرغی زقفس پریده باشد

 

                          پروبال ما بریدند ودر قفس گشودند

                                                   چه رها چه بسته مرغی که پرش بریده باشد

 

                           من از آن یکی گزیدم که بجز یکی ندیدم

                                                   که میان جمله خوبان به صفت گزیده باشد

 

                          من اگر چه بر درختم ولی آن سیاه بختم

                                                          که رسیده باغبان و ثمری نچیده باشد

 

                         بجز آن کشیده ابرو که خمیده در جوانی

                                                      نشنیده ام جوانی که قدش خمیده باشد

 

                         اگر از کسی رسیده است به ما بدی بماند

                                                      به کسی مباد ازما که بدی رسیده باشد

 

                                                      «صادق سرمد»




۳
یه دوست ...
۳۱ شهریور ۱۲:۴۶
چقدر بد ک ندیدم و احتمالا نتونم ک ببینم تکرارشو ... :(

رامبد جوان، خیلی توی این برنامه غافلگیری داره ...غافلگیریهای خوب ..  و وقتی خندوندن خلق الله رو تلاش میکنه ..بقول مادر، خدا براش میسازه ... برا همینه ک برنامه ی موفقی داره و بسیاااااار مخاطب داره .... موید باشه ان شاالله.
پاسخ :

خیلی حیف شد. سعی کنید ببینید. جانبازای اعصاب و روان بودن.

من خیلی انتقاد دارم به برنامه اش. اما این برنامه فوق العاده بود. ان شا الله موید باشه...

یه دوست ...
۳۱ شهریور ۱۲:۵۳
یمرتبه یجاخوندم با این مضمون ک؛

کاشکی خدا با عصبانیت داد میزد سرمو میگفت؛ بشین سرجات! همینه ک هست ...
بعد وقتی میدید من چقدر بی چاره م جلوش .. چشمک میزد و لبخند میزد و تو گوشم میگف؛ نگران نباش! خودم درستش میکنم ...


خدا داد نمیزنه سرمون ... این ماییم ک چشمکشو نمیبینیم ...


الحمدلله ..حاجت روا باشید ان شاالله :)
پاسخ :

خیلی خوب بود این حرفتون.

من می بینم می فهمم اما باور نمی کنم. تحمل ندارم.  ایمان ندارم. شاید باورتون نشه که یه همچین آدمی هم باشه...

خیلی از ما ایمان به غیب نداریم. ایمان به شهادت و فهم و درک خودمون داریم. در حالیکه اولین آیات قرآن در وصف متقین می فرماید الذین یومنون بالغیب...

البته خدا به من سیلی محکمی زد ولی من خیلی خواب بودم...

+ ممنون از دعاتون. بازم دعا کنید.

یه دوست ...
۳۱ شهریور ۱۷:۰۳

امیدوارم هر چه گرفتاری داری، هر وقت که دیدی دارد انباشته می شود با خدا صحبت کنی. به قرآن نگاه کن که تا نگاه کنی همه را حَل می کند. هر وقت دیدی کدر شده ای، هر دعا و ذکری را که از پدر و مادر یاد گرفته ای، همان را با لبت تذکر بده.
 چرا لبت را روی هم بگذاری تا درونت دَم کند و خسته ات کند؟ هر وقت دیدی غم دارد تو را می گیرد با او صحبت کن. صحبت کردن با او، ذات غم و حُزن را از بین می بَرَد. اگر یک دوست داشته باشید، وقتی با او صحبت می کنید، از همه غصه ها خالی می شوید. چه دوستی از خدا، پیامبر صلی الله علیه و آلهو امامانمان  علیهم السلام  بهتر؟!


حاج محمد اسماعیل دولابی رحمت الله علیه

پاسخ :
ممنونم. عالی بود :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
اینجا کسی می نویسد در "همه چیز" به "غایت" "ناتمام"...

+

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم
«و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب
موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم

کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟
و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم

گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد
ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم»

قاسم صرافان
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان