حَضرَتِ آب

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم ...... «و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

غروب در نفس گرم جاده خواهم رفت...

/ بازدید : ۴۴۴

یا حـ سـ ـیـ ـن

 

ما که نیتی برای رفتن نداشتیم امیدی هم حتی نبود به رفتن اما حالا که طلبیدی، حالا که خواستی و شور رفتن رو تو دلم انداختی، حالا که صدا کردی و التهاب رفتن رو نصیب این پاهای بی قرار کردی حالا که به این بزم پر شکوه دعوتم کردی ... بگذار فکر کنم دل صاحب این مهمانی برای این نوکر کوچکش تنگ شده بگذار فکر کنم دلت خواست که این نوکر روسیاه رو پا به پای عاشقانت ببینی ، این قطره را در میان سیل...

 

:::

بی کاروان، بدون جا، بدون برنامه، بدون همسفر حتی ... تنها  و پریشان همقدم این سفر شدم (ان شا الله) ... دوست دارد یار این آشفتگی؟

از اونهایی که حقیقتا دلشون می خواست بیان و نشد التماس دعا دارم... همسایه های عزیز و مجازی این خانه! اگر خدا بخواهد نایب الزیاره ام اما به شرطی که شما هم از همین دور که رفتید به زیارت حضرت ش ما رو یاد کنید و سفارش ما رو بکنید...

۴
یه دوست ...
۱۶ آبان ۰۷:۴۱
سلام و رحمت
چه عالی واقعا،این طور طلب شدن،غبطه خپردن داره واقعا..
برای ماهم الدعا ...
پاسخ :

سلام.

به نظر من اونهائی که نرفتند و دلشون حقیقتا می خواست که قسمتشون بشه و نشده که بروند در حقیقت زودتر و با پای دلشون رفتند زیارت... ضمن اینکه اون زیارت از آفات این زیارت در امان هم هست... قبول تر هم هست... اصل تر و ناب تر هم هست... ما باید به شما التماس دعا بگیم... این حرف رو کاملا از روی اعتقاد عرض می کنم.


+

کم پیدا شدید. منتظر نوشته های خوبتون هستیم :)

پرواز ...
۱۶ آبان ۰۸:۱۶
سلام.
اتفاقا من دیشب داشتم فکر میکردم چه جوریاست آقای بی نشان نرفتن ؟ بعد دوباره خودم به خودم جواب دادم که 
همون اون روز کربلا بودن خب ...
بعد صبح شد و این پست خوب :))
.
.
به شکوفه ها
به باران 
برسانید سلام ما را ...
پاسخ :

سلام :)

گفت که : «در کوی تو معروفم و از روی تو محروم...»

این مصرع رو زیاد خوندم این بار. البته به همین معروف بودن در کوی یار دلخوشیم ... اینکه اونهایی که می شناسن وقتی اسمی از کوی یار برده میشه بگن «پس فلانی کو...؟ فلانی کجاست...؟» به همین دلخوشیم و امیدوار ... این "نسبت" ان شا الله خودش به درد بخوره. که اگر نام کسی به کوی سیدالشهدا گره خورد دیگه خوب و بدش پای صاحبخونه است...

قرآن تو یه آیه جالبی می فرماید که: وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ اتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّیَّتُهُمْ بِإیمانٍ أَلْحَقْنا بِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ  گاهی یک "نسبت" همراه با "کمی" "سنخیت" انسان رو نجات می ده... همراه می کنه... باید گفت خوشا به حال سادات که انقدر راهشون نزدیکه... خودش یه پست شد:)


+

یاد شما بودیم . البته امثال شما رو شریک کردیم که زیارت خودمون هم بالا بره. سو استفاده کردیم از دل سوخته شما :)) ان شا الله قسمت خودتون بشه به زودی . شعر رو چرا خراب می کنید؟ :)))

خانم الفــــ
۲۰ آبان ۲۳:۲۰
ان شاءالله معرفت امام در این سفر نصیبتون بشه...
از ما بیچاره ها هم یادی کنید در محضر امام..
پاسخ :

ان شا الله نصیب همه...

قسمت خودتون به فضل الهی

پرواز ...
۲۴ آبان ۲۰:۱۱
راستش نمی دونم خیلی در مورد سادات موافق شما هستم یا نه .
نمی دونم حقیقتا راهشون نزدیک تر میشه یا نه ...
اما گاهی با خودم فکر می کنم که خطا رفتن و اشتباه کردن برای اونها سنگین تر تموم میشه ...
احساس میکنم خود من اگر سید بودم ، شاید راهم سخت تر می بود ...
نمیدونم درست و حسابی!
.
.
.
 زیاد درنگ کردم سر این که شعرو خراب کنم یا نه ! دو راهی بود واقعا :)))
.
زیارت قبول .
میگه که :
چو با حبیب نشینی و باده پیمایی
به یاد دار محبان ِ باد پیما را ...
ممنون که یاد ما بودید ...
پاسخ :

من که از روی آیه قرآن گفتم این حرف رو. تطبیق از بنده است اما اصل موضوع مربوط به قرآن میشه. لااقل یه آیه دیگه هم تو ذهن دارم که این مطلب رو مجدد مطرح می کنه. به هر صورت من حاضرم اگر اشکالی به حرفم هست  یا ابهاماتتون رو بشنوم و احیانا توضیح بدم یا نظرم رو اصلاح کنم.

ضمن اینکه اگر خطا کردن و اشتباه داشتن برای اونها گرون تر تموم بشه (که منم قبول دارم در نظر اول)، عدالت الهی اقتضا می کنه که رسیدن و نجات یافتن هم برای اونها سهل تر باشه.

دقت کنید که درباره شرایط خودشون حرف زدم و مقایسه نکردم با دیگران...

 

 

+

ان شا الله قسمت خودتون باشه به زودی...

فکر کنم مصرع دوم "رفیقان" درسته به جای "محبان". البته نگاه نکردم. شما مراجعه کنید به ما هم بگید

زیارت شما هم قبول :)

 

پ.ن: خودم نگاه کردم. تو همه تصحیح های اصلی و مهم (تا جایی که من می شناسم) حرف شما درسته و "محبان" ذکر شده. البته یه جا دیدم "رفیقان" رو که معتبر نبود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
اینجا کسی می نویسد در "همه چیز" به "غایت" "ناتمام"...

+

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم
«و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب
موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم

کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟
و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم

گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد
ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم»

قاسم صرافان
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان