حَضرَتِ آب

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم ...... «و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

محرم...

/ بازدید : ۳۰۴

بسم رب الحسین

 عنوان را می گذاشتم "حسرت" یا "حسرت پرواز" بهتر نبود؟ یا می شد گذاشت "حسادت". "آسمانی ها و زمینی ها" هم خوب بود. یا می شد تیتر زد "بال های بسته"یا "شکسته بالی" ... نمی دانم! فقط انگار که این شاهکار را "کامبیز درم بخش" از روی من ترسیم کرده است. برای این روزهام و حال و هوای نزدیک محرمم. باز هم دارد محرم می رسد. این روز های سخت - نه! باید بگویم سخت ترین روزهای سال. لااقل برای من. خیلی ها انتظار این روزها را می کشند اما من! نه! برای من سخت است. دیدن بال گشودن دیگران و پابسته بودن و پر بسته بودن سخت است. خیلی سخت است. همیشه این ایام مرا می ترساند. انگار که آزمایشی است برای دلمان. اگر نجنبد چه؟ اگر نجوشد چه باید کرد؟ اگر اگر آتش نگیرد چه کنم؟ اگر از دایره ایمان بیرون افتاده باشد چه؟ ... اگر پرواز را فراموش کرده باشد ...  آن وقت چه...؟



:::

از تاخیر زیادی که در پاسخ به کامنت های این پست پیش آمد خیلی عذر می خواهم... جواب داده شدند.

۵
پرواز ...
۲۸ شهریور ۱۳:۲۴
تمام دیشبم به همین فکر گذشته بود . امروز این جا خواندمش ...



جنبش و جوشش و آتش گرفتن فراموشمان هم که شده باشد باز هم عاداتهم الاحسان و سجیتهم الکرم ...
باز با خوف و رجا رو به تو برمیگردم ، دو قدم دلهره دارم دو قدم دل تنگم ...
به امیدی ...
پاسخ :

حرفتون درست... فرق بزرگی بین ما هست. این نگاه برای شما حسن ه و برای ما خیلی دیر... اما آدم هرچی سنش بیشتر می شه دیرتر قلبش به جوش و خروش می افته. قرآن تو سوره حدید می فرماید: أَ لَمْ یَأْنِ لِلَّذینَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِ وَ ما نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَ لا یَکُونُوا کَالَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلُ فَطالَ عَلَیْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَ کَثیرٌ مِنْهُمْ فاسِقُونَ... مانند آنان نباشید که بهشون کتاب داده شد اما زمان بر اونها گذشت "پس" دلهاشون قساوت پیدا کرد... شاید بشه گفت نتیجه طبیعی و عادی گذر سن قساوت قلب ه... الا برای اونها که دلهاشون رو مراقبت کردند و قلب رو سلیم نگه داشتند...

خوش به حال شماها ... ما خیلی وقته که دیگه نمی تونیم تو ١٨ سالگی مون متولد بشیم...


بله... امیدواریم به نگاه اونها... یاد این کلیپ افتادم وقتی حرفتون رو خوندم. آقای ما کسی ه که از شراب نجس ، حلال و طیب و پاک خارج می کنه...



پ.ن : الان دوباره دیدمش اون کلیپ رو... دیدم اونجا هم  همون آیه بالا رو بحث می کنه... اصلا نزدیک بود به حرف های این چند وقته! خدا رو شکر تاثیر من از این آدم انقدر زیاد بوده لااقل تو حرف... بلکه تو عمل هم رنگی بگیریم...جالب بود...

صحبتِ جانانه
۲۹ شهریور ۰۰:۲۸
همینطوری که میگید یعنی پروبال دارید دیگه
من اینطور حرفا رو می خونم اعلامیه میشم سینه ی دیوار... چی دارم من بگم...مردم رجب میاد بار می بندن، سعبان میاد همینطور، رمضان دیگه هرکی اونارتوفیق نداشته یه بار اساسی میبندع، جاموندع ها عرفه ای رو دارن
من چی باید بگم ...
سوز به دل میشم همین..
پاسخ :

ان شا الله به بیان کامنت خانم پرواز همه مشمول احسان و کرم اهل بیت هستیم و باشیم ان شا الله...


+

سوختن دل خوبه... سوختن دل برای این چیزها خیلی خوبه ...

پرواز ...
۳۱ شهریور ۱۴:۲۲
قصه ی سیدحمیری رو با مختصر تفاوتی از حاج آقا عالی شنیده بودم . یادمه یه موقعی بارها و بارها پشت سر هم ، هر روز  اون تیکه از حرف حاج آقا رو گوش میدادم .
حالا از حاج آقا قاسمیان شنیدنش هم حالی داشت برای خودش ...


مَن امامُک ؟
الذی سَیَّر الخَمرَ لَبنا ...

بلکه ما هم به نگاهی ... بلکه ما هم ...


دعا بفرمایید ...


پاسخ :

از هر زبان که می شنوم نامکرر است...



+

ان شا الله در مسیر حق ثابت قدم حرکت کنید

dokhtari mamooli
۰۴ مهر ۰۱:۰۵
گَرَم نه پیرِ مغان در به روی بگشاید
کدام در بزنم...؟ چاره از کجا جویم؟
پاسخ :

به به ... چه بیت خوبی... خدا می دونه چقدر این روزها به این فکر می کنم. به اینکه عاقبت خدا با من چه می کنه... به اینکه تهش چی می شه... ممنون از شما

dokhtari mamooli
۰۴ مهر ۱۲:۳۹
گوشه چشمی اگر از جانب دلبر برسد
دست من نیز به آن چشمه کوثر برسد
اگر از شانه من کوه گنه برداری
پای این بنده هم از عرش فراتر برسد
باز هم توبه شکستم بگذارید فقط
باز هم فرصت یک توبه دیگر برسد
همه ترسم از این است که به هنگام گناه
عمر این بنده الوده به اخر برسد
بسکه الوده ام ابکی لخروج نفسی
وای از آن لحظه سختی که عجل سر برسد
همه ی خواهشم این است که در موقع مرگ
سر این بنده روی دامن حیدر برسد
مطمئنم که در آن لحظه سخت و حساس
حضرت فاطمه با آل پیمبر برسد
چادر مادر ما کار خودش را بکند
بگذارید فقط لحظه محشر برسد
مثل هر دفعه به ارباب توسل کردم
حتما ارباب به داد دل نوکر برسد 

#انظر_الینا
پاسخ :

خیلی هم خوب . ممنون از شما :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
اینجا کسی می نویسد در "همه چیز" به "غایت" "ناتمام"...

+

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم
«و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب
موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم

کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟
و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم

گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد
ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم»

قاسم صرافان
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان