حَضرَتِ آب

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم ...... «و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

روزمرگی+ بعدا نوشت

/ بازدید : ۵۸۳

یا رب


چو بید بر سر ایمان خویش می لرزم...

هفته هایی که نمی رسم برم کلاس حاج آقا یا تشکیل نمی شه (مثل همین هفته قبل) خیلی بی برکتند. سقوط کاملند. از نظر روحی و معنوی سقوط آزاد می کنم اصلا. مثل همین هفته قبل که نبود و الان احساس می کنم با مغز خوردم ته جهنم از بس که بی حوصله و خسته ام... اصلا این دل اون هفته درست کار نمی کنه... ای کاش این هفته باشه...


+

دیشب دلم حسابی هوای ماه رمضان کرده بود. این ابیات رو می خوندم با خودم و یاد شبهای ماه مبارک می کردم:


عزم آن دارم که امشب مست مست

پای کوبان کوزهٔ دردی به دست

سر به بازار قلندر در نهم

پس به یک ساعت ببازم هرچه هست

وقت آن آمد که دستی بر زنم

چند خواهم بودن آخر پای‌بست

ساقیا در ده شرابی دلگشای

هین که دل برخاست غم در سر نشست...


اصلا انگار نمی شه غیر ماه رمضان انسان از میان این حجم روزمرگی و غفلت بلند بشه و بکنه. فکر کن شب های ماه مبارک بلند بشی و با خوندن این ابیات با خدا نجوا کنی...

 

پ.ن : این هفته هم کلاس نیست... بلکه برنامه شب شون برقرار باشه :(((

۲
وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
۰۹ دی ۰۰:۰۴
نمیدونم 
ولی این نکته یهویی بذهنم رسید بعد 120 سال حاج آقا نباشن چی؟؟
نباید خودتون برای خودتون یکاری کنید؟
پاسخ :

نمی دونم. ان شا الله باشه. حتما باید کاری بکنیم برای خودمون اما الان و این روز ها خیلی دلم براش تنگ شده و نمی خوام به اون بخش فکر کنم...

 

+

یهو به ذهنم رسید اینکه بدور از شعار و حرف و اینا چرا ما انقدر منتظر آقامون نیستیم که شما چنین سوالی نپرسید اگرم پرسیدید من با قاطعیت بگم آقا هست حتما ... ؟

پرواز ...
۱۱ دی ۱۹:۲۶
در ادامه ی سلسله تفکر های دیشب (!)
داشتم به این فکر میکردم که در بعضی نیت های معنوی م هم مادیت ِ محض نفوذ کرده ... 
شاید واسه اینه که دیگه رسیدم به ته بی حوصلگی و بی حالی ...
پاسخ :
در این زمینه (پیرو جواب کامنت پست موقت) حرف هایی هست که باید بهتون بگم ان شا الله... اگر خدا بخواد و فرصتی برام پیش بیاد... لعل الله یحدث بعد ذلک امرا...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
اینجا کسی می نویسد در "همه چیز" به "غایت" "ناتمام"...

+

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم
«و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب
موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم

کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟
و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم

گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد
ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم»

قاسم صرافان
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان