حَضرَتِ آب

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم ...... «و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

ز ملازمان به سلطان که رساند این دعا را // که به شکر پادشاهی زنظر مران گدا را...

/ بازدید : ۴۱۷

هو الرئوف

سقاخانه امام رضا


دیروز خودم را مرور می کردم. وقتی این فایل صوتی را دوباره شنیدم. دیدم درباره من است انگار. درباره این وبلاگ. درباره این طرح ها...

دیروز مرور کردم خودم را. دیدم همه زندگی ام توبه می خواهد. خوبی هایش حتی چه برسد به بدی هایش. همه بیداری و خوابش. همه ساعت ها و دقایقش. همه ثانیه ها و لحظه هایش. همه این طرح ها که برای امام رضا زده ام مثلا. همه لحظه هایی که در میان تعریف ها و تمجید ها در میان ثانیه های شتابان زندگی در میان غفلت های بی پایان از "خود" و آخرت، سرمست بودم از خوشی و خوبی های نداشته ام و پیش خدا پست تر.

«إِلَهِی مَنْ کَانَتْ مَحَاسِنُهُ مَسَاوِیَ فَکَیْفَ لَا تَکُونُ مَسَاوِیهِ مَسَاوِیَ وَ مَنْ کَانَتْ حَقَائِقُهُ دَعَاوِیَ فَکَیْفَ لَا تَکُونُ دَعَاوِیهِ دَعَاوِیَ»*


+ میلاد امام هشتم رسید و همین امروز صبح هدیه کوچکی از سمت امام مهربان به من داده شد (اینکه می گویم کوچک به خاطر کوچکی من است. از نظر من کوچک هدیه کوچکی است والا نوعی معجزه بود). قسمتی از حاجتی که اول سال یا شاید سال قبل در حرمش از او خواسته بودم. اما الان دیگر خیلی دیر بود. دیگر مهم نبود برایم چندان... (از حرف های بی ادبانه و غلط من ناراحت نشوید. دارم بر اساس همان ذهن کوچک و دنیایی خودم می گویم). ولی از او ممنونم برای تمام زندگی امو امیدوارم که از خدا بخواهد "علی"اش را ببخشد و ببرد...


نومید و مفلسیم و نداریم هیچکس
                                    نقد وجود داده به تاراج صد هوس
   نالان بگرد کعبه کوی تو چون جرس
                                  عصیانْ هزار و عمرْ گرفتار یک نفس
                لطفی کن ای کریم و بفریاد ما برس
           کز هشت خلدْ، لطف تو صد بار خوشتر است **


+ دلم زیاد گرفته. دعام کنید...


* دعای عرفه اباعبدالله الحسین / (خدای من کسی که خوبی هایش بدی باشد چگونه بدی‌هایش بدی نباشد و کسی که حقیقت هایش ادّعا باشد چگونه ادّعاهایش ادّعا نباشد)

**از کتیبه های اطراف حرم

۲
زهرا نیازی
۰۴ شهریور ۱۲:۴۷
چقدر جملاتتون تأمل بر انگیز هستش
ممنون بابت کامنت زیبا تون
من شما رو با اجازه لینک میکنم
پاسخ :

ممنون از شما.


+ لطف می کنید. ببخشید که فعلا لینکدونی اینجا فعال نیست.

عـــطـش ...
۰۴ شهریور ۱۴:۴۵
غم ندارد دل ما ، ضامن آهو داریم
هرچه داریم دراین زندگی ، ازاو داریم

تبریک ...
پاسخ :

سلام. خیلی خوش اومدید به اینجا.

من امروز متوجه چنین امکانی شدم و جواب دادم. عذر می خوام از تاخیر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
اینجا کسی می نویسد در "همه چیز" به "غایت" "ناتمام"...

+

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم
«و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب
موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم

کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟
و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم

گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد
ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم»

قاسم صرافان
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان