حَضرَتِ آب

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم ...... «و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

blocked

/ بازدید : ۴۸۸

یا سمیع الدعا


١.

وقتی یکی بلاکت کرده باشه اگر بهش پیامک بزنی توی گوشیت دوتا تیک می خوره: تیک ارسال و تیک دریافت. اگر ندونی بلاک شدی فکر می کنی پیامکت رو دریافت کرده، دیده، خونده و شاید ساعت ها منتظر جواب بنشینی و هزارتا فکر و خیال هم بکنی. غافل از اینکه اصلا طرف پیامت رو ندیده! نخونده!


 ٢.

یکی از فرازهای مهم دعای کمیل اینه که به خدا عرض می کنی : "الهم اغفر لی الذنوب التی تحبس الدعا..." خدایا گناهانی رو ببخش که باعث شده روی خودت رو برگردونی، بلاکم کنی! من می شینم ساعت ها باهات حرف می زنم، دعا می کنم، درد دل می کنم حرف می زنم، حاجت می خوام، اما غافل از اینکه تو اصلا نمی شنوی! رو برگردوندی، بلاکم کردی...


٣.

توی مناجات شعبانیه هم  همون اول دعا به خدا می گیم : "واسمع ندایی اذا نادیتک و اسمع دعایی اذا دعوتک..." یعنی رو ت رو بر نگردون وقتی باهات حرف می زنم...


٤.

خدایا من دهاتی ام! ساده ام! زودباورم! وقتی باهات حرف می زنم تصورشم نمی کنم که روت رو برگردوندی. تصورشم نمی کنم که اصلا نمی شنوی. خدایا "مثل بنده هات بلاکم نکن"! بگذار باهات حرف بزنم...


۱
E T
۰۲ مرداد ۲۳:۴۱

برداشت شما از تحبس الدعا به نظر دور از مفهوم اصلیه.

تحبس الدعا بیشتر از دست رفتن حال دعاست. همانطور که در ابوحمزه داریم او لعلک لم تحب ان تسمع الدعایی فباعدتنی ..

خلاصه که بلاک کردن در شان کریم نیست ..

پاسخ :

سلام خیلی خوش اومدید به اینجا :)

از بلاک کردن بیشتر مد نظر اون بخش بود که "با دریافت تیک دوم بعد از تیک ارسال، تو گمان می کنی طرف خونده یا بهش پیامکت رسیده اما غافل از اینکه اصلا بهش نرسیده". درباره حضرت حق هم باید عرض کنم که فرمایشتون کامل نیست اگرچه قطعا یکی از مصادیق تحبس الدعاشدن همونه که در دعا فرمودند و شما هم اشاره کردید. اما موارد دیگری هم مطرح شده. مثلا فرموده اند کسی که لقمه حرام می خوره تا ٤٠روز دعاش بالا نمی ره. یا کسی که دل میشکنه یا کسی که غیبت میکنه یا عاق والدین یا...

پس تحبس الدعا شدن منحصر به اون نیست که فرمودید. بحث شان کریم نیست که اگر این باشه "فباعدتنی" هم از شان او به دوره...

+

علاوه بر اینکه کل اینا حرف دله. چندان نیاز به توجیه و منطق هم نداره. مثل اینکه شما دستانت رو بلند کنی بگی "خدایا دستام رو بگیر" بعد کسی بگه "خدا مگه تو آسمونه دستات رو به سمت بالا گرفتی؟"

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
About Me
اینجا کسی می نویسد در "همه چیز" به "غایت" "ناتمام"...

+

دل ما و صفای بارانت، از دعای تو سبز و سیرابیم
«و من الماء کل شئ حی» همه مدیون حضرت آبیم

از زلال تو روشنیم ای آب، دل به دریا که می‌زنیم ای آب
موج در موج شرح دلتنگی ست، لب هر جوی اگر که بی‌تابیم

کی بتابی تو یک شبِ بی ابر، بر شبستان حوض کوچک‌مان؟
و ببینیم باز هم با تو، غرقِ تسبیح موج و مهتابیم

گفته پیری که از بلندی کوه، جویبار دل تو جاری شد
ما که یک عمر رفت و در خوابیم «مگر این چند روز دریابیم»

قاسم صرافان
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان